Info Semasa

Fungsi ICT

Antara fungsi Teknologi Maklumat (IT) ialah memproses dan menyimpan data serta menghantar maklumat dengan menggunakan komputer.
Fungsi lain IT ialah memperoleh maklumat. pengguna internet dapat mengakses ke dalam pelbagai enjin pencarian untuk mencari dan memperoleh pelbagai maklumat yang di kehendaki.

Sumber : http://dewibulan.tripod.com/communication/aneekuliah1.html

by Kiasman@ManNinja88

Definisi ICT
IT (Information Technology) atau dalam Bahasa Melayu, Teknologi Maklumat adalah hasil ciptaan manusia terhadap proses penyampaian maklumat daripada pengirim kepada penerima dengan lebih cepat, lebih luas dan lebih lama penyimpanan maklumat tersebut. William dan Sawyer (2003) menyatakan bahawa Teknologi Maklumat adalah teknologi yang menggabungkan komputer dengan jalur komunikasi yang membawa data, suara ataupun video.
>>KIASMAN<<

Fungsi Internet
Internet mempunyai banyak kegunaan kepada kita. pada awalnya internet digunakan sebagai alat untuk berkomunikasi. kita boleh menggunakan email, friendster, facebook, blog, dan sebagainya untuk berkomunikasi dengan orang lain. kita boleh menghantar dan menerima maklumat melalui internet dengan mudah, cepat dan tidak menggunakan kos yang banyak.
pada masa sekarang internet bukan sahaja digunakan sebagai alat untuk berkomunikasi, akan tetapi kita boleh menggunakan internet untuk hiburan, pengetahuan dan informasi. bagi orang yang sudah berkemahiran tinggi untuk menggunkan internat, mereka menggunakan internet untuk tujuan bisnes. Bagi golongan pelajar pula,mereka menggunakan internet untuk mencari maklumat bagi membantu mereka membuat tugasan-tugasan....

by Arthur edward

0 comments:

Post a Comment

SELAMAT DATANG KE BAGUSBAHNEWS

DIHARAPKAN ADNA SENTIASA MENGUNJUNGI BAGUSBAHNEWS



.

Followers

CINTAI LAH SUNGAI KITA

CINTAI LAH SUNGAI KITA